2012-05-19
17:34:30

Kreta.

Har ju då som ni märkt inte skrivit på ett tag..en liten liten paus kan man säga..

Orka berätta vad jag gjort från då till nu..så berättar endast om min lilla tripp till Kreta..:)

Som vanligt börjar det med packnings-nojja alabama..allt kan ju behövas man vet ju aldrig..och det man glömt går ju absooolut inte köpa där..eller hur?

Det roligaste när vi anlände till landvetter måste ändå varit när vi checkade in..GISSA VAD!!!! min väska vägde..13,5 !!! Tobias vägde..15!!!!hallååå?! hur är detta möjligt??hihhiihi!!! Antigen så blev det fel på vågen eller så var det faktiskt så..lite otroligt ändå med tanke på hur mycket jag hade..men hade faktiskt lagt tre par skor i handbagaget så det lättade ju lite påt;)

Kommer inte berätta ett dugg sammanhängande eller för er intressant bara så ni vet..jag bara vill skriva lite..

Vi kan ju börja med första kvällens måltid..det blev en lite spännande historia då min arm fått för sig att sluta fungera..!helt knäpp som en ja jag vet inte vad hängde min stackars arm längsidan..så Tobias fick till och med skära upp min mat i bitar..ja jag kan tänka mig vad folk glodde..han fick till och med hjälpa mig upp från stolen sen..LITE pinsamt..men bara lite..(får tillägga att armen idag mår bra,hade en 2 dagars sjuka kan man säga..)

Fick även under denna vecka fått smaka ouszo(stavning på det?skitsam det smakar jävel iaf!),smart som jag är då va..tänkte jag nä nu nu så tackar vi nej!
HA,tänkte de säkert nu ska hon få smaka på något riktigt gott..gissa vad jag SÄGER att jag kan TESTA?Raki...det smakar inte gott alls..då hade jag hellre hållt mig till ouzo..men nu får ja ju inte bestämma..jag övvägde där första kvällen att hälla den i blomsterrabatten bredvid..Tobias ttyckte det var otacksamt medans jag endast avstod pågrund av att det var en el-dosa i rabatten för lampan och tänkte att det kunde göra ont om det blev kortslutning..trots att jag med telepati försökte få dem att inte ge mig sånt här fick vi det nästan varje dag..ibland med honung i då var det drägligt annars var det bara usch..men tror inte de förstod svengelska..


nu blev det nog kortslutning i mitt lilla huvud..men vi har haft en kalasvecka med underbart god mat,sol och bad!

kram!










vi <3

Ps.ursäkta för svordomar och dyligt..men endel saker gör att det var tvunget;) d.s

Postat av: Emilia

Hoppas ni haft en bra semester!

2012-05-20 | 20:13:49
URL: http://mylifelikeemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: